نخستین دوره جشنواره دادرسان استان هرمزگان که به همت مجمع مطالبه‌گران برگزار شده بود، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

علیرضا صالحی دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت : از زمان آغاز به کار مجمع مطالبه گران استان، با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم و «مردمی و انقلابی بودن» یکی از مهم‌ترین شعارهای این مجمع بوده است.

علیرضا صالحی، با تاکید بر اینکه مجمع مطالبه‌گران هرمزگان وابسته به هیچ ارگان و نهاد دولتی نیست، گفت: اما ضمانت اجرایی و حمایت های قضایی به منظور اثبات جرم، لازمه کار است.

او گفت: تاکنون نشست‌های متعددی با حضور جوانان در راستای حرکت‌های مطالبه‌گری موثر در شهرستان‌های هرمزگان برگزار شده است و اقناع سازی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان باید در اولویت اصلی قرار گیرد.

دبیر مجمع مطالبه‌گران هرمزگان با تاکید بر اینکه کار مجمع مطالبه‌گران حمایت یا تسهیل‌گری از مطالبه‌گران است، گفت: مطالبه‌گری پیشرو در راستای تمدن اسلامی است و باید آحاد جامعه را در امر مطالبه‌گری یاری کنیم.

صالحی با تاکید بر مردمی بودن جشنواره دادرسان گفت: مردم همیشه با حضور در صحنه‌های مختلف حماسه‌های بزرگی را خلق کرده‌اند.

نخستین دوره جشنواره استانی دادرسان در قالب‌های شعر، فیلم کوتاه، گزارش خبری، داستان کوتاه، استندآپ مطالبه‌گری و مطالبه‌گری در قالب متن، عکس و ویدئو برگزار شد.

در این دوره از این جشنواره، ۲۲۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و محور این جشنواره بیان ظرفیت‌های نهفته منطقه با استفاده از زبان رسای هنر در راستای مطالبه‌گری بود.

در بخش گزارش خبری، «مهدی خسروی» اول، «حبیب عیدزاده» دوم و «فهیمه شمسی» سوم شدند.

در بخش متن، نیز «حمیدرضا مرادی» شایسته تقدیر شد.

مقام اول بخش فیلم هم به «سید امید وحدانی» رسید و «بهرام رضایی» و «جمال جلالی جاسکی» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در بخش شعر نیز «یوسف قاسمی» مقام اول را کسب کرد .

در بخش استندآپ مطالبه‌گری، «داوود رمضان‌زاده»، « فاطمه عبدی‌پور» و «موسی کریمی» به ترتیب اول تا سوم شدند و «اسماعیل صالحی»، «مرضیه زاهدی دهوئی»، «عباس پیروی» و «رضا جوزری» شایسته تقدیر این بخش شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.